Inte för Djurgårdare

Färjestad kanske förlorade idag, även om det var under Sudden Death. Men jag tror inte det skulle ha ändrat det som jag nu kommer att säga. Vissa skulle kanske kalla det fördomar. Jag kallar det sanning.

Djurgårds fans = Fjortisar

Jo så är det. Det går inte annat än att hata dom. Inte för att dom har gjort något elakt, störigt eller jobbigt mot mig personligen. Mer än att deras lag hela tiden ska vinna när jag är och kollar. Innan matchen gick jag och Stefan runt en stund i Globengallerian och spanade in Djurgårdare. Alla ser ut som jobbigt fjortisar med mössan så långt bak på huvudet det bara går. Det spelar ingen roll om dom är 15 eller 40 år, dom är fjortisar hela bunten. Den varma och härliga värmländska kärleken saknas totalt, det är backslick, ring i örat och mössan på sne som gäller. USCH!

Det är klart det ligger i betraktarens ögon, men låt mig få vara lite grinig. Min fight med Djurgårdens IF går långt tillbaka i tiden. Och om Du är Djurgårdare så kanske du ska fundera på att byta lag. Och om Du är Färjestadare, förlåt att jag stavade det fina lagnamnet fel i ett tidigare inlägg.

Nu borde jag sova med tanke på att vi ska med en buss imorgon klockan 08.00 från centralen.

Niiiight!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0