Att leva med en kanot


Ni kanske inte vet det här med den senaste trenden från länderna i fjärran är att ha en kanot i vardagsrummet. Det är bara en tidsfråga innan Simon och Tomas kommer nappa på trenden och inreda alla vardagsrum med en egen kanot. Det finns många fördelar kan jag lova. Ett mycket trevligt sällskap som inte klagar över mycket. Får man tråkigt kan man titta bort och glömma att den finns där, sen när man upptäcker den igen blir man jätteförvånad och undrar vad fan den gör här. Sen övergår förvåningen till glädje, man åker på bilsemester tillsammans och lever ett lyckligt svenssonliv.

 

Det jag försöker säga är att pappa har köpt en kanot som han har placerat så fint vardagsrummet. Jag inväntar med spänning stunden då havsnivån stiger och skapar en privat sjö i i vårt hus. Eller dagen då pappa lyckas hänga upp den i carporten. Tills dess får jag nöja mig med att snubbla över den.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0