Tänkvärt


Jag är trött men jag kan inte somna... Det är jobbigt. Jag har tänkt på en sak...

Ni vet han Isaac Newton som såg ett äpple falla till marken och då undrade han varför det föll till marken. Sen uppfann, eller han uppfann inte, men han började ställa en massa frågor om gravitationen. Det jag undrar är, tänk om det hade varit ett päron! Hade han tänkt samma sak då också? Han kanske inte tyckte om äpplen så då när han såg ett äpple falla tänkte han inte "Oj vad gott med ett äpple" utan han tänkte "Usch ett äpple, men varför faller den neråt?" Men han kanske tyckte jättemycket om päron och om det hade varit ett päron så kanske han hade tänkt "Mmmm ett päron! Vad gott!" Sen hade han tagit upp päronet och ätit upp det utan att ens ha haft en tanke på gravitationen och sånt skit... Då hade han ju inte blivit lika känd.

Det är viktiga saker att tänka på. Nu gör jag ett nytt försök till godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0