Mitt eget baskerprov


När man är klar med sin grundläggande soldatutbildning i lumpen kan när som helst ett baskerprov dyka upp. Det brukar vara ett tufft test på flera dagar där man testas hårt både fysiskt och psykiskt. Men klarar man av det får man en basker. Därav baskerprov.

Jag kommer aldrig få någon basker, men jag ska ändå ut på lite äventyr hade jag tänkt. Mitt eget baskerprov :P
Vi har ett landställe längst ut på ljusterö i stockholms skärgård. Dit hade jag tänkt att åka imorgon. Jag har inte varit där på två år och jag har heller aldrig varit där helt själv. Så det första testet blir att ta sig ut dit på egen hand, utan bil. Men det som kommer bli ett större problem är att jag fick veta idag att vattenpumpen som renar vattnet tjärvar och det är inte säkert att den fungerar. Vilket betyder att jag måste släpa med mig vatten som ska räcka tills lördag. Jag kan koka potatis och pasta i det vattnet som inte är renat, men jag måste ha med mig dricksvatten. Men det ska nog gå bra :)

Jag ska planera lite nu så jag överlever. Men jag tar med mig Internet så jag kan skicka efter spökjägarna om det skulle bli väldigt mörkt och läskigt där ute.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0