Operation: Visdomstand Check!


Då var man en tand lättare. Operationen gick bra även om jag måste säga att jag var lite nervös i början. Jag var mest nervös över att det skulle göra ont när dem väl började skära och borra upp tanden. Men det kändes ingenting under nästan hela tiden. Det var i slutet när roten på tanden envisades med att inte komma upp och dem fick borra, dra och slita mer som det började ömma och mola lite.
Men tillslut så var det klart efter ungefär 50 minuter och tandköttet syddes ihop. Efteråt kände jag mig nästan lite febrig och hade frossa. Kroppen kan tydligen regera så säger mamma (tur att man har en expert i familjen). Men jag somnade i soffan när jag kom hem och nu känns det bättre. Tror värktabletterna som jag fick utskrivna spelar en viss roll i det. Just nu är bedövningen det jobbigaste. Det är bara vänstra halvan av tungan som fungerar klokt och det är otroligt irriterande. Det känns ungefär som när ens arm eller ben har somnat. Men nu är det halva ansiktet istället och det tar tid innan det släpper.

Nu får jag se hur de kommande dagarna blir. Men inom 3 till 5 dagar kunde jag räkna med att allt skulle va normalt igen. Jag undrar om jag får den där stora svullnaden som han pratade om... Den kan säkert vara praktisk att ha, man slipper ju ha med sig kudde om man ska ut och tälta t.ex. Man ska se det positivt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0