Baskerprov för en militärpolis

Idag är det grått och mulet ute. Det regnar till och med. Då är det extra skönt att ligga kvar i sängen och sen sätta sig ner i soffan och äta frukost till några avsnitt Scrubs. Men jag vet en person som inte har det så slappt.

Min vän Stefan, militärpolisen inleder sitt baskerprov idag. Och vad jag har hört han berätta om det lär det inte bli kul. Anda plutoner har tydligen gjort provet innan så han har fått reda på ganska mycket vad det kommer gå ut på.

Lite fakta:
  • Provet är tre dagar långt.
  • Under dessa tre dagarna får de ungefär 60 minuter sömn totalt.
  • Har de tur får de ett mål mat.
  • Förutom att gå en massa mil med full packning ska de också skriva en uppsats och göra ett helt högskoleprov mitt i natten.
  • Uppsatsen skulle tydligen skrivas samtidigt som jingeln till Bolipompa "Bolipompa, bolibombompa" loopades om och om igen.
Det här var lite av det han hade fått höra skulle ingå. Vi får se om allt stämmer eller om det kanske blir ännu värre. När det är över får hans pluton ledigt i sex dagar och självklart sin efterlängtade basker.

Kommentarer
Postat av: Nanna

Ha,ha,hoppas din kompis klarar sig bra, och får sin basker! Ha en bra fredag! :)

2009-10-16 @ 14:01:02
URL: http://honkytonkangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0