En balett

Igår var jag iväg med musiken i skolan och tittade på baletten Ringaren från Notre Dame. Det var ganska speciellt och nytt. För det första hade jag aldrig varit på Kungliga Operan här i Stockholm förut. Vi satt högst upp och bara jag tittade på den enormt stora kristallkronan fick jag lite svindel. Men byggnaden var otroligt häftig. Sen var det även speciellt och nytt med att se en balett. Jag var inte berädd på att det skulle vara dans hela tiden. Jag trodde det skulle vara lite dialog ibland men så var det inte. Handlingen skulle man läsa i programmet. Men det var ändå väldigt häfftigt. Första akten var lite seg men andra akten gick jättefort.
Det som var kul också var att all musik spelades självklart live av en orkester. Jag kom på mig själv hela tiden med att sitta och titta på dem istället för på scen. Det är så fascinerande hur det går att få fram så mycket olika känslor och effekter med en orkester. Hur det där lilla slaget på en trumma gör en jättestor skillnad. Så orkestern var för mig lika rolig att kolla på som själva föreställningen.

Strax innan klockan 22.00 var det slut och jag han precis hem till Lost. Var bara tvungen att säga det så ingen blir orolig och undrar.

Kommentarer
Postat av: josse

http://www.sr.se/webbradio/webbradio.asp?type=broadcast&Id=1739489&BroadcastDate=&IsBlock=



du måste lyssna :) vi spelar beethoven och britten, stycke 5 och 6

2009-05-14 @ 20:52:33
Postat av: josse

vi börjar efter 40 min :)

2009-05-15 @ 10:22:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0