Historien bakom ödlan

Jag kom på att den ödlebilden som hänger på min vägg faktsikt har en ganska rolig historia bakom sig :)

När jag var nio år ville jag jättegärna ha ett husdjur men eftersom att pappa var allergisk så var det inte någon idé att skaffa ett pälsdjur. Därför var jag jätteinne på att skaffa antingen en orm eller en ödla. Kommer ihåg att vi åkte iväg och köpte böcker som handlade om ormar och ödlor som jag kunde läsa. Min granne hade också en ödla, en skäggagam som jag fick titta och känna på för att få tänka över saken ordentligt. Mamma och pappa kanske inte var de som tyckte att en ödla skulle vara jättekul men de tyckte ändå att det var okej. Sen närmade sig min 10 årsdag då det var dags att önska sig en ödla, ormar hade jag lämnat. Men jag kommer ihåg att mamma gav mig ett förslag innan jag skulle skriva önskelistan och det var att om jag ville kunde jag få önska mig en dator istället :P Idag är jag glad över att jag ändrade mig och valde den där datorn istället^^ Jag fick ju en ödle-affisch i alla fall. haha.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0