Helkväll: Gitarr


Ikväll har SVT2 en temakväll om gitarrer. Eller om legendariska gitarrhjältar. Från klockan 19.45 och enda fram till klockan 01.10 visas olika program och musikvideor om, och med kända gitarrister. Det här gjorde mig helt lycklig, så ikväll får ingen förstöra min TV-tittar kväll. Som jag tidigare har nämn här i bloggen gillar jag gitarristen Tommy Emmanuel. Ikväll så har SVT2 valt att visa en hel entimmes konsert med honom. Det gör mig lite förvånad att man valde just han eftersom han inte är den mest kända av alla man skulle kunna välja. Men jag klagar såklart inte. 21.05 börjar den konserten. Se den!

Andra program under kvällen är t.ex. en dokumentär om gitarrens plats i rockhistorien, där ett flertal kända gitarrister medverkar. Ett reportage om den svenska gitarristen Yngwie Malmsteen på 5 minuter. Eller varför inte en luftgitarrsdokumentär från finland.

Min kväll är i alla fall fullbokad nu :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0