En helt vanlig födelsedag

Så här ser man ut när man fyller 19. Kåsan och besticken i högsta hugg är viktigt.

 

Då var jag hemma igen, men denna gång som 19 åring :) Jag kommer med säkerhet att minnas dagen då jag fyllde 19 för resten av mitt liv, trots att 19 inte är någon speciell ålder. Hur firar man då sin födelsedag i militären...

Present nr 1. Uppstigning klockan 05.20 för att städa, ha morgonträning och göra sig klar för strid (måla sig grön typ)
Present nr 2. Springa runt i skogen, skjuta på uppdykande mål och skrika ANSATSVIS FRAMÅT! KLAR! SKYTTAR KLOCKAN 12! (Det var faktiskt kul)
Present nr 3. Det slutade regna och blev soligt på eftermiddagen.
Present nr 4. Få ledigt redan klockan 19.00
Present nr 5. Såg två stycken Simpsons avsnitt på TV!
Present nr 6. Kunde i lugn och ro koka mig en kopp te och i lugn och ro sitta ute och dricka upp den :D Det är sällan man får en stund för sig själv, och då man inte har en tid att passa.
Present nr 7. Sova klockan 22.00

Sammanfattning: Med tanke på förutsättningarna så blev det en bra födelsedag. En som jag med säkerhet kommer att minnas. Nu väntar jag på att få lite presenter och fira med familjen här hemma. Ikväll blir det bio :D

Kommentarer
Postat av: Anonym

springa runt i skogen lät väldigt kul!

typ som när man lekte krig om 10 åring..<3

2009-08-30 @ 23:08:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0