Gitarrspöke

 

Igårkväll när jag skulle sova spelade min gitarr utav sig själv. Jag hade ställt den på andra sidan utav rummet och när jag låg och läste hörde jag plötsligt hur en av strängarna plingade till. Jag försökte ignorera det men efter bara någon minut så plingade en till sträng till, en annan den här gången. Då gick jag upp och ställde gitarren på ett nytt ställe. Den lät inge mer den kvällen.


Gitarrer är visserligen gjorda av trä som är ett levande material och spänningar kan säkert göra att en sträng plingar till. Men det var lite kusligt att det hände två gånger på raken med två olika strängar. Det har jag aldrig varit med om förut. Får vänta och se om jag får några mer signaler från mitt gitarrspöke.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0