Nyss var man nio, nu är man äldre

Det som är synd med att va nitton och inte nio år är att man nästan aldrig åker pulka. Men ikväll åkte jag, Ludde och några andra till Hammarbybacken och blev just nioåringar igen. Pulka borde bli en OS sport, det tycker jag den förtjänar. Det skulle kunna heta PulkaCross och gå ut på att man placerar vuxna människor i för små pulkor och låta dem ta sig ner för en bana. Tacklingar skulle vara tillåtet. Men i alla fall...
När vi var klara och inte orkade gå upp för backen en gång till drog vi hem till Ludde och kollade på Yrrol. Kanske världens roligaste film, eller med på min topp fem lista är den i alla fall.

Annars har jag mest tittat på Tv idag, har varit lite halvseg efter att jag var på Jenny B tjugoårsfirande igår. Tänk att i år fyller alla små 90:or tjugo. Både kul och lite läskigt, men mest kul tror jag.

Bloggen lider av bildbrist just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0