Tillbaka till framtiden


Det här kommer nog bli ett rörigt inlägg, flummigt och tankspritt. Det skrivs även på tom mage.

Får tuppjuck på framtiden just nu. Den är typ fel eller rätt, jag vet inte. Om man skulle göra en checklista som innehåller två punkter (jo jag gjorde en illustration av listan till och med, amitiöst) så skulle punkterna vara: Veta vad jag vill göra och Veta när jag vill göra det som jag vet att jag vill göra. (Sidospår: Nu har jag varit och ätit, så "på tom mage" stämmer inte längre, däremot så ligger jag och skriver det här inlägget "på mage") Det känns bra att jag vet jad jag vill, men dom senaste dagarna har jag funderat på om jag verkligen vill det nu, i höst alltså.

Hur gammal är jag? 19 år (nästan 20) svarar i alla fall pappa när jag frågar, och det borde stämma. Det är ju ingeting egentligen, det är ju knappt att jag har kommit in i målbrottet och fått fjun på hakan, nästan... Så om jag skulle välja att skjuta på mina planer ett år så skulle jag nästa höst vara 20 år (nästan 21), vilket inte heller är någon ålder. Det är ju nu jag har chansen att göra det jag vill utan att känna någon egentlig press. Frågan är bara vad jag skulle göra det kommande året? Hitta något nytt jobb, resa lite och bara känna mig lite mer redo. För det känner jag just nu, det skulle vara skönt att få bli ett år äldre innan jag stack iväg, men jag vet inte, det mesta av allt det här är ändå seriöst skitsnack.

Linköping lockar ändå, just nu ligger det tillexempel en jättefin lägenhet uppe på nätet som jag inte skulle tacka nej till att få flytta in i. Men jag vet inte... När är det jag måste svara JA eller NEJ på intagningsbeskedet? I juni tror jag, om 2 månader...

Gud (du som inte finns) kan inte du skriva en kommentar och säga vad jag ska göra, skulle vara mycket enklare så. Eller ni gnälliga människor ute på Värmdö som klagar på att jag lägger fel post i fel brevlåda, eller du snälla tant ute i Gustavsberg som önskade att du hade nåt att bjuda på när jag kom in stelfrusen efter att ha snurrat runt på en moppe i för många minusgrader. Eller någon annan?

Eller jag... bläähhh...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0