Ett inlägg fritt från aprilskämt

Vad jag vet så har jag inte blivit lurad än av något aprilskämt idag, det är ingen som har hoppat upp i ansiktet på mig och skrikit "APRILLAPRILL" i alla fall. Kommer ihåg när jag var liten och varje år försökte jag lura i pappa att hans hår hade blivit grönt efter att han hade duschat. På något sätt trodde jag alltid att han skulle gå på det, år efter år...

Idag har jag upptäck två, möjligtvis tre aprilskämt. DN skrev om att EU skulle begränsa vårt surfande till bara 5gb/månad. Vilket inte är mycket, men censur och begränsningar får dom hålla på med i Kina. Sen lyssnade jag på Rockklassiker i bilen idag. Dom skulle tydligen ha blivit uppköpta av rockgruppen Europe, och hette från och med nu Europklassiker. Mer Europe åt folket fick man höra i varje reklampaus med en massa jinglar som dom hade fixat. Seriöst gjort men det kan inte va sant, det är ingen människa som vill sitta och lyssna på The Final Countdown dagarna i ända.
Det sista skämtet är jag lite osäker på, P3 Nyheter snackade något om att Finland skulle vara först med att införa självslocknande cigaretter. Hela inslaget kändes väldigt skumt och dom berättade typ ingen mer information än det. Misstänker aprilskämt där.

Nu ska jag fira helgen med att skrämma bort alla påskkärringar. Mer godis åt Tomas :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0