Blackout

Idag visste jag att vi skulle börja lite tidigare än vanligt. Närmare bestämt klockan halv 11. Det var inga svårigheter att fatta det inte. Svårare är det att förstå hur det kunde gå så fel...

Igår eftermiddag kollade jag ut en buss som skulle ta mig till skolan. Den bussen skulle gå klockan 10.48! Jag vet inte hur jag tänkte men jag tänkte inte på att då hade klockan redan varit halv 11 om jag tog den bussen. Jag satte klockan på 09.30 inatt och gick till sängs efter skivan. Jag vaknade upp lite tidigare utav att Jim lyckades larma huset utan att veta att jag fortfarande var kvar där :P Men fortfarande förstod jag inte att jag hade kollat helt fel buss tid. Men jag visste ändå att vi skulle börja halv 11. Jag gick till bussen 10.43 utan att tänka det minsta på att min lektion hade börjat för 10 minuter sedan :P När jag kommer till skolan och klassrummet ser jag att hela min klass redan sitter där och jag som trodde att jag var tidig. Fortfarande så slog det mig inte. Det är först när jag gått in och satt mig som Jossan säger på skoj ungefär "Jaha, så nu passar det att komma" som jag fattar att jag är en hel timme sen :P

Helt ärligt vet jag fortfarande inte hur det gick till. Att jag kunde åka ända till skolan utan ett ens slås av tanken att bussen jag borde tagit skulle ha varit 09.48 bussen :P Jaja, det va inte så allvarligt för jag missa inget superviktigt. Men ändå... Hur gick det till?

Kommentarer
Postat av: Ludde

Man blir så glad när något sånt här händer någon annan än en själv så man inte känner sig helt blåst :d

2009-05-08 @ 20:07:33
URL: http://kasperochkompani.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0