Tomaspedia

Om man slår upp ordet "Plugg" i Tomaspedia får man detta svar:

"Ordet "Plugg" kommer ursprungligen från det latinska ordet "tortyrus", som kort och gott betyder "tortyr" på svenska. De har bara bytt lite bokstäver för att dölja dess ursprung. Det förekommer ofta i samband med diverse olika skolarbeten när så kallade lärare vill att man ska arbeta hemma. Reaktionerna hos eleverna kan ungefär beskrivas så här:
4 veckor kvar: "Ja men det är lugnt"
3 veckor kvar: "Man kanske borde sätta igång och arbeta nu, men vänta... Jag måste ju kolla facebook först"
2 veckor kvar: "Har du börjat skriva än? Nehe okej, inte jag heller. Ska vi ta lunch istället?"
1 vecka kvar: Asså iiiiiiiiihhhhhh, varför började jag inte arbeta för några veckor sedan?!?
1 dag kvar: ..................................................................................................................................!"

Nej man kanske ska fortsätta arbeta med djävulens påfund nu, The projektarbete... Ska bara kolla facebook först ;)

Tjo!

Kommentarer
Postat av: Chrish

hahahahaha! klockrent ju! :D

2009-03-12 @ 15:30:07
URL: http://chainheart.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hör på det här: Jag sitter i skolan på projektarebet och arbetar trots att min lärare åkte på bio i början av lektionen. Christine som jag arbetar med har åkt hem och jag sitter ändå kvar :O

2009-03-13 @ 15:29:25
URL: http://jennystefan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0