En vecka = 7 dagar

Idag har jag upptäckt en ny hemsida, en sån där som kommer göra livet mycket lättare att leva (typ) :P

Historien nedanför är en variant av sanningen, men liknande scenarion har skett  ^^

Det är en vanlig måndag och Tomas sitter vid datorn för att göra ett godhjärtat försök med den där 20 sidor långa uppsatsen (det brukar kännas som 20 sidor iaf) som någon evil-lärare har knåpat ihop. Det går helt okej tills Tomas sneglar ned på uppgiftspappret där det står "Inlämning onsdag V.12". Paniken börjar sprida sig inom kroppen när Tomas inser att han absolut inte har någon som helst aning om vilken vecka det är just nu, han vet dagens datum men det hjälper ju inte. I vild panik tar han upp datorns kalender men upptäcker förtvivlat att den inte visar vilken vecka det är. Tomas förlorar vid det här laget all kontroll över sitt arbete medans han springer runt i huset och letar efter en kalender som kan säga honom vilken vecka det är.
Slutsats: Mycket viktig tid går förlorad.

Dagens upptäckt: www.vecka.nu. Inga konstigheter där, ingen tid förlorad :D


Jag kan säga med säkerhet nu att det är vecka 10 ;)

Kommentarer
Postat av: Anonym

sportlovet var v 9. det är allmänt känt!

idag är det fredag veckan efter...gick du matte E? ;)

2009-03-06 @ 18:30:09
Postat av: Tomas

Personen som skrev detta, gör dig till känna! Men det där är ju lågstadiematte, och det läser inte jag längre. Därför har jag glömt bort det ^^

2009-03-07 @ 00:38:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0