Sovdags

Det här med att gå och lägga sig i tid är aldrig en konst jag har bemästrat. Nu är ju inte klockan mer än 00.25 och det är ju ingenting, men jag funderar ändå på om jag kanske borde ta och sova nu. Imorgon ska jag ju upp så tidigt som 09.30! Visst är det hemskt. Men klockan 11.05 har jag en tid nere på vårdcentralen för att ta en påfyllnadsdos av TBE-vaccin (fästingar). Det var redan tre år sedan jag tog den förra dosen. Då hade jag inte ens börjat gymnasiet. Vad läskigt att jag blir nostalgisk till och med över en spruta...

Jag vill lära mig konsten av att bli trött och somna snabbt. Nyss satt jag och försökte lära mig Mad World av Gary Jules på piano. Det måste ju vara en av världens mest deppiga låtar så lite trött borde jag ha blivit av det. Men jag har bara klarat av introt än så länge så det kanske inte räcker.

Det blir nog trots allt ett försök till att somna nu ändå. Eller först måste jag ju borsta tänderna och använda tandtråd. Jag har aldrig varit en flitig användare av tandtråd men nu när jag var hos tandläkaren förra veckan bestämde jag mig för att börja. Det syntes nämligen början till hål mellan tänderna på ett ställe och då måste jag börja med tandtråd. Men det går, jag börjar bli snabbare på det nu. Lättast skulle det ju vara om man bara kunde plocka ut tänderna än att behöva köra in händerna i gapet och krångla. En dag kanske jag kan det, "When I'm sixty four" som Beatles sjöng. Fast nej, då blir jag hellre proffs på tandtråd.

Godnatt :)

Kommentarer
Postat av: jossan

haha du har blivit nostalgiskadad av alla NB3-nostalgikvällar!

2009-06-19 @ 17:22:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0