Filmtips

Nu har jag sett filmen Kim Novak badade aldrig i Genesarets sjö. Det var dålig. Så den filmen är inte mitt filmtips. Har man läst boken innan kommer man tycka den är jättekonstig och tar allting i fel ordning. Så den ska jag sluta prata om nu.

Nu till det riktigt filmtipset. Det är en film som jag har upptäckt på nytt. När jag var i England för 2 år sedan köpte jag några filmer och en av dem var filmen Garden State. Jag minns att jag såg den då en gång och tyckte den var bra. Men sen har jag inte tittat på den förens jag satt på gotlandsbåten på väg till Visby nu i sommras. Jag hade glömt bort hur grymt jävla bra den var! Jag såg den ytterligare en och en halv gång till under gotlandssemestern.

Filmen är gjord utav Zach Braff som är mer känd som killen som spelar J.D i Scrubs. Han har skrivit manuset, regiserat den och spelar huvudrollen. Det är svårt att beskriva vad som är så bra med den. Den är verkligen inte som Scrubs om man tror det. Men den har ändå en massa humor, men humorn är mer lite sorglig och dämpad. (Vet inte hur jag ska förklara).

I korthet handlar den om en kille, Andrew Largeman som lever ett ganska så dystert och ensamt liv. En dag så dör hans mamma och han tvingas åka tillbaka till hans hemstad, ett ställe som han inte har besökt på 9 år.

Vet ni inte vad ni ska se i sommar så se Garden State!!! Eller vet ni vad ni ska se... se då Garden State ändå! Den är lätt med på min topp 5 lista över de bästa filmerna jag sett!


Den ska ni leta efter!




Musiken i filmen är även den helt underbar.


Kommentarer
Postat av: jossan

åh den är så hiiiiiiiiimla bra!

2009-07-24 @ 10:49:46
Postat av: joss

ja, den är underbar ! Jag köpte ju soundtracket när vi var i berlin :) woooonderful

2009-07-24 @ 14:24:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0