Rastlöshet

Ikväll har jag varit drabbad av en otrolig känsla av rastlöshet. Kanske för att det är lördag och jag har inte haft några planer, och inte har jag orkat ta tag i något heller. Men jag brukar inte drabbas så hårt av rastlöshet av det annars. Men ikväll känns det som att jag bara vankat omkring här hemma utan att komma på något att göra. Jag har visserligen varit i Forum idag men utan att få något uträttat. Där blev det mest till att driva omkring och konstatera att jag är en snål jävel som aldrig köper något åt mig själv. Inga julklappar blev det heller, måste fundera på vad jag ska köpa lite mer.

Nu ligger jag i sängen och ska läsa lite, det var tillslut det enda jag kom på att jag kunde göra. Imorgon är det andra advent redan. Tanken på att man snart ska köpa julgran känns minst sagt lite skum.

Nu kom jag och tänka på särskrivningar.

Lisa fick en skum tomte att smaska på.

Lisa fick en skumtomte att smaska på.


Jag minns att jag i högstadiet höll jag på att garva ihäl mig åt den meningen när vi gjorde något papper om särskrivningar under en svenskalektion. Humor för en 14 årning. Jag är fortfarande usel på särskrivningar.

(Sidospår)

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0