Gatan som plogbilen glömde

Det är ett i-lansproblem att sitta och klaga på att jag är snål och inte veta vad jag ska göra av mina pengar, men nu tänker jag göra det ändå. Jag håller för en gångs skull på att övervinna min snålhet och försöka komma på något att köpa. Efter både lön och julklappspengar är jag sugen på att köpa något extra för en gångs skull. Även om det är ganska fint när pengarna ligger stilla och fina på banken. Men nej nu ska jag faktiskt köpa något. Problem är bara det att jag vet inte vad. Det kanske får bli en ny mobil, det är den enda jag kan komma på som jag kanske kan behöva. Eller egentligen behöver jag ju inte en, men ändå... Som sagt, i-landsproblem.

Något som däremot är ett problem är att jag bor på gatan som plogbilen glömde. Det går knappt att ta sig fram med bil och tidningen har inte kommit vilket antagligen beror på att den inte kommer fram. Nu låter det som att jag bor långt ute på landet, men det gör jag ju inte. Jag bor i ett vanligt radhusområde. Alla vägar är plogade förutom vår...

Kommentarer
Postat av: Paula

Plogbilen har glömt min gata också! Det är som att köra i extrem terräng. Men lite roligt är det allt.

2009-12-27 @ 21:33:54
URL: http://sinkkos.blogspot.com
Postat av: ludde

du skulle kunna köpa en flygbiljett till zurich kanske? ^^

2009-12-28 @ 08:42:12
URL: http://kasperochkompani.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0