Korvhjärnor...

Mattanternas högkvarter, Nacka Gymnasium kl 21.34.

Mattantschefen:
Så mina kära tanter, snart är det måndag igen och då kommer NB3 att vara i matsalen och käka, då måste vi bjuda på något extra!

Mattant Alfa: Ja det är ju den bästa dagen i veckan! Jag kollar upp vad vi har bjudit på de senaste måndagarna så vi inte bjuder dem på samma mat igen!

Mattant Alfa tar upp en lista över serverde maträtter.

Mattant Alfa:
Få se nu. Vi har bjudit på korv stroganoff med ris, kryddkorv stroganoff med ris, Korv med ris, Korv med torrare ris, ris med korv, Korv i skivor med ris, korv i sky med ris...

Mattant Beta: Glöm inte den gången vi serverade korv stroganoff utan stroganof och ris! Där tyckte jag vi lyckades lite extra!

Mattant Alfa: Ja just det, den gången var verkligen något extra :D

Mattantschefen: Men kom igen nu så kommer vi på en bra maträtt att servera nästa måndag!

Mattant Beta: Vad sägs om Pannkakor!

Mattant Alfa: Ja! Eller varför inte Pytt i panna!

Mattantschefen: Det är bra förslag men jag tror jag har ett ännu bättre! Korv Stroganoff som serveras med ris!!!

Mattant Alfa och Beta: JAAAA!!! :D Då kommer de verkligen bli glada, det har vi ju aldrig serverat förut! :D

En sanning från Nacka Gymnasiums allra hemligaste kretsar. Välkomna till vår vardag. Välkomna till en måndag i matsalen.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Idag smakade det mer tomatsås om såsen tyckte jag. Bra variation :)

2009-04-20 @ 17:33:50
Postat av: Tomas

Nämen oj :O Grattis mattanterna, tomater måste vara nåt helt nytt för oss alla :P

2009-04-20 @ 18:03:48
URL: http://lestomas.blogg.se/
Postat av: Jenny

Bara för att du får äta tomater ofta... Ingen gröt och massa tomater, ditt liv är ju nästan perfekt :P

2009-04-20 @ 18:12:40
Postat av: Tomass

Hmmm... Jag skulle vilja veta var du får all hemlig tomatfakta från? :P Och ännu mer, varför du har lösenord på din blogg!

2009-04-20 @ 18:26:48
URL: http://lestomas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0