Det sa pang

 

Nu ska jag lära er något så lyssna noga. När en dator helt plötsligt dör samtidigt som den ger ifrån sig en ljudsmäll och en fin gnista så är det inte ett bra tecken. Att det sedan börjar lukta bränt i mitt rum gör inte saken bättre.

 

Jag brukar nästan aldrig använda datorn i mitt rum för den tar 100 år att starta och går i snigelfart när den väl är igång. Men jag var på tentapup igårkväll på KTH och åkte sen hem till mamma i natt och min bärbara låg hos pappa. Så då slog jag på min tröga stationära i mitt rum.

Den höll väl i ungefär i 20 minuter innan den sa pang. Jag vet inte varför det hände, lite läskigt. Men det är i alla fall nätaggregatet som har pajjat. Som tur är så är hårddisken intakt. Annars är det väl inte så mycket att spara på. Jag sörjer i alla fall inte.

 

Nu sitter jag och tittar på SM-finalen i bandyn. Hoppas Hammarby lyckas vinna i snökaoset! Det är på tiden att dom vinner.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0