Studerande

Just nu när mitt liv mest kretsar runt att se till att Du, din vän och din mamma får post höll jag nästan på att glömma bort att jag ska ju faktiskt börja småplugga lite under våren. Det ska bli en distanskurs i Digital bildbehandling från högskolan i Jönköping. Kollade precis upp att den börjar den 2:a februari.

Distans innebär:

* Alla lektioner sker via video.
* Du behöver aldrig ta dig till Jönköping.
* Du behöver ha tillgång till dator med bredband (minst 0,5mbit) för att
ta del av undervisningen.

Eftersom jag tycker det är kul lär det inte bli jobbigt och den är trots allt bara på 7,5 hp. Men det är ändå 7,5 hp att lägga till samlingen. Och så ska jag väl förhoppningsvis bli bättre på Photoshop och bildredigering.

På tal om att studera funderar jag fortfarande väldigt mycket på var jag skulle vilja plugga. Är det någon som har någon koll på vad det egentligen är för skillnad att plugga i Uppsala, Linköping, Göteborg, Lund eller på någon annan högskola eller universitet. Det beror väl visserligen på vad man vill plugga till. Men ändå, finns det egentligen någon skillnad mellan alla studenstäder. Typ, den är tråkigast, här pluggar bara äldre, här är festerna bäst eller här kan du få gratis semlor. Ja ni fattar, eller nej det gör ni inte.

Jag kom på en sak till som kan kopplas till utbildningar. Fick idag veta att jobbet funderade på att skicka mig på en Cykelutbildning. Ja... jag undrade också till en början vad en sådan skulle gå ut på. Tycker dom jag är dålig på att cykla eller? Jag som cyklar till jobbet varje dag även nu på vintern. Men nej det handlade om att jag skulle bli expert på att fixa cyklar om det är något fel med dem. Det låter bara så komiskt, En Cykelutbildning. Hur skulle den se ut liksom? "Detta är en pedal, trampa på den" Men det kanske är bra ändå, det måste ju betyda att man är en viktig person om man blir cykelexpert ^^ Något att lägga till på CV:t!

Men oj vad du skrev långt nu Tomas. .. .  ... .  .. .   ...  . ..  .. .


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0