Lååååångfredan'

Mamma berättade att när hon var barn klädde sig hennes mormor i svarta kläder och på radio spelades det bara sorgmusik hela dagen. Det var verkligen årets längsta dag. Som tur är ser det inte riktigt likadant ut nu som då, även om jag inte har gjort allt för mycket idag. Sov ända till 11.30, tog bilen till Sickla när jag hade vaknat och fixade lite. Där hade dom cirkusskola för dom minsta, Tomas 19 år fick snällt stå och se avundsjukt på. Ikväll hyrde vi och tittade på Bröllopsfotografen och käkade räktoasts.

Imorgon ska jag försöka ta mig in till stan och ge blod, dom har skickat både SMS och lapp hem i brevlådan så jag får väl ta mig iväg. Men jag tycker faktiskt det är ganska kul, lite spännande, haha. Jag har alltid tyckt det varit spännande med sjukhusmiljöer, även om man inte ger blod på ett sjukhus är det ändå lite den känslan. Kanske är det därför att jag aldrig ens har varit i närheten av att hamna på ett sjukhus, jag har ju aldrig ens behövt käka penicillin.

"PEPPAR PEPPAR TA I TRÄ".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0