Little Britain

 

Det är något speciellt med brittisk humor. Beviset på det är verkligen humorserien Little Britain. Såg precis ett avsnitt av det på SVT Play och det är verkligen sjukt kul. Vi har varit fan av serien länge här i min familj. Nu visas Little Britain USA på SVT och även om jag har sett det förut är det lika kul. Det går inte direkt att förklara vad det går ut på, men det är en massa olika karaktärer i små sketcher. Inget nytt på den fronten men humorn är så klockren hela tiden. Litte smått sjuk också som det ska va ibland :) Så har ni inte sett den borde ni ta och titta på det NU!

 

Kuriosa: När jag, mamma och brorsan var i London för lite mer än tre år sedan fick vi för oss att vi skulle gå en liten genväg men hamnade istället på en väg som ledde fram till något fint hotel. På den vägen mötte vi en man i turkos kostym och mamma och jag bara stirrade på varandra efter att vi båda hade sett att det var en av de två komikerna som gör Little Britain. Det var en bra senväg :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0