En vanlig morgon

Idag kändes det nästan som att jag var på väg till skolan. Klockan ringde vid 07.30, en ganska vanlig tid när jag gick i skolan. Efter lite snoozande klev jag upp och hade ungefär en timme på mig att äta frukost, titta på tv och göra mig i ordning innan bussen skulle gå 08.52. Den enda skillnaden var att nu gick jag inte av vid Forum utan åkte hela vägen till Slussen - Gullmarsplan. Klockan 10.00 skulle jag befinna mig i Fryshuset för lite jobbcoachning, men jag var tidig så jag han spendera tid bakom världens trögaste gubbe som skulle förklara exakt hur han skulle ha blommorna som han köpt för kassörskan inne på Pressbyrån. Jag som bara ville ha en kaffe fick stå och titta på hur säkert 10 kunder han bli klara i den andra kassan innan kassörskan i den andra kassan kom fram till mig och sa att hon kunde ta mig sen så slapp jag vänta.

Själva jobbcoachningen gick bra, det känns alltid bra att få en del tips och råd. Hon blev också väldigt glad när jag sa att jag har lyckats fixa extrajobb.

Nu ska jag putsa på mitt CV och skriva lite personligt brev.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0