Torsby


Torsby är en liten håla norr om sjön Fryken i Värmland. Mest känd är den antagligen eftersom multimiljonären och kvinnotjusaren Sven-Göran "Svennis" Eriksson kommer här i från. Men här utspelar sig även filmen "Rallybrudar" och det är hit du ska åka om du vill åka i världens längsta skidtunnel. Annars är det ganska mycket en stad på landet där folk fortfarande kör raggarbil upp och ner längst Järnvägsgatan.

Idag åker mamma och jag till Torsby, för här bor även min mormor. Vi åker hem redan imorgon så det blir inget långt besök. Jag har inte varit och hälsat på på ett bra tag nu, det blir lätt så när hon bor så längt bort och sen har hon tyvärr inte ett så bra minne, eller inget närminne alls egentligen, så hon kommer aldrig ihåg om vi har varit där ändå. Spelar ingen roll om vi stannar en vecka eller bara en dag. Det är lite sorgligt men så kan det bli efter två strokes.

14.15 går tåget.

Kuriosa: Världens godaste kebeb finns i Torsby. Det finns ungefär en pizzeria och en invandrare, han råkar göra den godaste kebaben jag någonsin har ätit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0