Läggdags i Torsby

Det har snöat hela kvällen här i Torsby och nu ligger det ett litet vitt lager på marken. Men det lär nog tyvärr töa bort imorgon redan. Jag ska snart sova, ska upp ganska tidigt imorgon så vi hinner uträtta lite ärenden innan tåget går hem igen klockan 14.

Jag blev nekad öl för första gången i mitt myndiga liv idag. Jag och mamma skulle äta middag på kina restaurangen här i stan och jag beställde öl till maten, jag har aldrig blivit leggad på en restaurang förut så jag tänkte inte ens på att man faktisk måsta vara 18 även här. Jag har varit ute med kompisar och käkat och vi har aldrig behövt legga oss men nu när jag går ut med mamma så fick jag minsann frågan. Hade jag legget på mig? Nej... Det är då jag får lust att springa upp till packningen som låg i mormors lägenhet, hämta legget, springa ner igen och skrika "Haa jag har körkort! Jag är 19! IN YOUR FACE" Inte för att jag ska få den där ölen utan bara för att bevisa att jag visst är myndig och får dricka hur mycket öl jag vill :P Men jag tyckte ändå inte det riktigt var värt det så jag får skylla mig själv, men det är inte fel med en Coka Cola heller ^^

Det är ett hårt liv på landet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0