Dagens räddare i nöden

Idag fastnade bilen i en lerpöl när jag var ute och körde min bilrunda helt själv för första gången. Jag skulle bara vända bilen eftersom jag inte kunde köra längre fram på grund av vägarbete. Men platsen jag valde att vända på ville inte släppa mig därifrån, så där satt jag med en bil som inte kom någonstans och en massa post som skulle delas ut.

Men jag hade tur i oturen. En vägarbetare hade sett mig och kom till undsättning med lina och en stor grävmaskin. Så fort jag hade satt fast linan i dragkroken och den andra änden i grävskopan drog han loss mig utan svårighter. Så dagens tack går till vägarbetaren som gjorde att mitt problem var löst på drygt 5 minuter och jag kunde fortsätta köra min runda, som faktiskt i övrigt gick över förväntan om man bortser från lergropen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0