R.I.P. Nybackaskolan





Cyklade förbi min gamla skola här om dagen. Eller den finns ju inte kvar längre. Från förskolan till årskurs 6 gick jag här, det är ju en stor del av min barndom. Nu finns inte längre korridorerna kvar, inga gårdar att spela bandy på eller platser att byta pokémonkort.

Det var ganska många år sedan nu skolverksamheten lades ner på skolan. Det var något om att skolan behövde rustas upp men det fanns inga pengar för det. Då fick alla elever flytta till Brannhäll skolan som då bytte namn till Orminge skolan. Men den flytten slapp jag eftersom jag redan hade börjat högstadiet. Men det har tagit jättelång tid innan den började rivas. Det var först nu under våren som det har hänt saker. Men då gick det också fort och nu så var hela skolan borta här om dagen. Nu bygger dem väl bostäder eller något annat tråkigt här. Simhallen eller skejtparken som folk har snackat om i flera år nu kommer nog inte gå i uppfyllelse nu med, det brukar inte bli så.

Utan Nybackaskolan hade jag kanske inte hade hållit på med musik idag. Nybacka var nämligen en musikskola och det var där jag fick börja spela cello i 1:an för att sedan byta till gitarr i 4:an. Så det får jag tacka för :P Å självklart de vänner som jag fortfarande har kontakt med från den tiden :)

Kommentarer
Postat av: Fredrik S.

Mycket ledsamt, mycket minnen har gått förlorade..

Gick på Nybackaskolan under åttiotalet.

Fredrik S.

2013-09-18 @ 14:30:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0