Vishet

När jag konfirmerade mig fick jag en liten bok om vishet. Tänkvärt om VISHET, heter den. Har nog aldrig tittat i den men idag dök den upp i bokhyllan och jag började läsa lite. Den består av små korta fraser som någon klok människa har sagt någon gång i tiden.

Så välkomna till ett djupt och tänkvärt blogginlägg om vishet. Det finns en massa bra och tänkvärda texter där i.

Jag bjuder på fem stycken.

Vänliga ord kan vara korta
och lätta att uttala, men
ekot av dem är evigt.

Jag är inte intresserad av det förflutna.
Jag är intresserad av framtiden,
för det är där jag förväntar mig
att tillbringa resten av mitt liv

Du kan inte hindra, att oro och bekymmer
flyger som fåglar över ditt huvud.
Men du kan hindra att de bygger bo i ditt hår

Jäkta inte, oroa dig inte!
Du är här bara på ett kort besök.
Så glöm inte att stanna
och lukta på blommorna!

Det finns inga genvägar någonstans
som det är värt att resa till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0