Götet

Äntligen kan jag säga att jag har varit i Göteborg. Det var två intensiva, men otroligt roliga dagar. Man kan säga att vi har gjort aktiviteter för alla åldrar. Från att springa runt på Liseberg som överlyckliga barn (eller jag i alla fall), till att kolla på en massa djur inne på Universeum  och nästan åkta sightseeing båten Paddan. Men det blåste för mycket igår så den gick inte, men vi såg den :P

En sak jag kan rekommendera att göra när ni åker till Göteborg är att köpa Göteborgspasset. Det kostade 340kr men då ingick det en massa. Som t.ex. gratis inträde till Liseberg, Universeum och en massa andra ställen. Sightseeing buss och båt gratis. En massa rabatter i olika affärer. Samt gratis kollektivtrafik, vilket var ett måste för oss som bodde ca 20 minuter från centrum. Så vi tjänade på att köpa det kortet.
Undra om Stockholm ens har ett sånt kort… Det är ju så sälla jag turistar i min egen stad att jag inte har någon aning. Borde nästan testa det någon gång, man lär ju upptäcka en massa saker man inte ens visste fanns. Eller bara hade glömt bort.

Nu blir det inte mycket ro här hemma, redan imorgon eftermiddag ska jag ut till Arlanda för att ta flyget till Kroatien för en veckas sol och bad :D Klagar inte direkt, men först ska det väl bli en liten midsommarmiddag.
Lägger in lite bilder från Göteborg i ett senare inlägg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0