Hemma i mitt Stockholm

Så var man hemma efter den årliga Gotlandssemstern. Har precis jag slagit mig ner i soffan efter att slängt in tvätt i tvättmaskinen och lagat lite lunch till mig själv. Det är mycket man måste klara av nu när jag är ensam hemma några dagar :P

Det är alltid en lite speciell känsla att komma tillbaka till Stockholm efter att man har varit borta ett tag. Till en början känns det nästan som om att jag är en turist i min egen stad där jag går omkring och bär på mina två väskor plus en gitarr. Jag blir nästan lite stolt över mig själv när jag lyckas åka tunnelbanan från Gullmarsplan till Slussen utan problem. Jag mindes hur man gjorde! Men nu är jag i alla fall hemma. Efter en båttur som kostade mig 108 kr, och en busstur från Nynäshamn till Gullmarsplan för 90 kr (!!!) Vet inte riktigt var logiken ligger där någonstans.

Nu är det tänkt... eller var tänkt att jag och Stefan skulle ut och gå. Inte i vilka skor som helst heller. Nej, utan i mina militärkängor som jag fick hem på besökshelgen. Det var tänkt att man skulle gå in dem under sommaren för att undvika skoskav i lumpen. Men har jag gjort det? Nej... Så det är väl dags att börja nu. Problemet är bara det att nu har det börjat regna... Fast jag tror vi kör ändå. Ska bara hänga tvätten först.

Så hejdå varma sköna soffa och hej regn och skoskav!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0