Den sista dagen innan något nytt drar igång

Vad gör man egentligen dagen innan man åker iväg? Borde man vara jätteaktiv och hinna med allt möjligt eller ska man bara va hemma och ta det lugnt. Jag har kört på hemma metoden. Suttit vid datorn, tittat på film och spelat gitarr. Men snart ska jag, mamma, Jim och pappa iväg och äta på restaurang Telegraf. Det är lite kul med restaurang Telegraf för den går typ i konkurs varje år för att ingen hittar dit. Ändå så får den nya ägare hela tiden. Den ligger ganska gömd. Vem tror att det ska ligga en jättefin restaurang bara man passerar ett industriområde och en skog. Men den ligger verkligen fint vid vattnet. Från den kan man se ända in till Stockholm och kolla på alla stora kryssare som kommer in.

Tänk att imorgon inleder jag något helt nytt. Det finns ingen skola att gå tillbaka till längre. Ett helt annat liv från det jag är van vid väntar. Bara nya saker, personer och händelser. Jag kan inte annat än att erkänna att jag är nervös. Vem vore inte det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0