Name the day

Idag har jag tydligen namnsdag, och jag är nog den som bryr mig minst. För bra många år sedan fick jag ett par strumpor på min namnsdag, mer party än så har det aldrig blivit. Men för ovanlighetens skull så kan jag väl gratta mig själv och skriva lite awsome saker om den här dagen och mitt namn.

  • Den 21 december, eller Tomasdagen är den dag då man får smaka på julölen. För att kolla om den är okej liksom. Det säger min mamma i alla fall. Hon har för övrigt inte grattat mig än. Men det är det bara en person som har gjort, två om man räknar med mig.
  • Idag är även årets mörkaste dag eller vintersolståndet som det kallas. Det kan man ju se på två sätt. Antingen att det är just årets mörkaste dag. Eller att det är dagen då allting vänder och blir ljusare igen. Så det kan ni ju tacka mig för.
  • Enligt Wikipedia är Tomas ett förnamn och ett mansnamn. Annars hade jag ju varit lite blåst. Men det står också att det har funnits 10 kvinnor som hette Tomas, ingen hade det som tilltalsnamn dock.
  • Tomas kan stavas Thomas. Men det är fel. Även om det är vanligast. Men fel.
  • Tomas betyder tvilling på ett annat språk.
Nu får det vara nog.

Kommentarer
Postat av: ludde

HAHA

* Tomas kan stavas Thomas. Men det är fel. Även om det är vanligast. Men fel.



F U!!!!

* Tomas betyder tvilling på ett annat språk.

...läskigt?!?!

2009-12-24 @ 09:59:13
URL: http://kasperochkompani.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0