När ÄR det skrivet?

Om ganska exakt 90 minuter sitter jag i en sal i skolan och lyssnar på ca 20 musikexempel ur den klassiska musikens historia. Frågan är "NÄR ÄR DET SKRIVET?" Kanske är det Barocken? Kanske Före 2:a världskriget eller rent av Wienerklassicismen? Om jag väl vet det kanske jag vet vem som har skrivit stycket. Då skriver jag det på övrigt. Kanske är det just Antonio Vivaldi som danser sig igenom våren. Eller varför inte Claude Debussy som förövrigt påminner mycket om Disney musik. Säkerligen kommer Kagel med sitt "katjiiiiiiingaaaaa"

Öhmm... Jaaa... Traalalala... Kan ju säga att spenderar man en hel vecka i alperna så finns det inte mycket tid till att plugga. Det är väl bara att hålla tummarna!

//Katjiiiiiiingaaaa!

Kommentarer
Postat av: Ludde

there was no katjiiiiiiiingaaaa

iallafall inte exotica..:<

2009-04-14 @ 16:08:08
URL: http://kasperochkompani.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0